Friday 13 January 2012

Guideline "thephotographerz" posting


Langkah #1
Edit Post: Bila anda sudah membuat posting (New Post), sila gunakan edit post untuk membetulkan posting anda yang telah di publish. Sekiranya ada pertambahan pakej yang lain, boleh ditambah di dalam post yang terdahulu. Jika tidak, boleh membuat posting yang baru.

Langkah #2
Title: Tajuk untuk setiap post anda MESTILAH nama syarikat anda. Contoh seperti di atas. Ini penting untuk admin menyelenggara nama syarikat mengikut susunan A-Z.

Langkah #3
Compose: Sila gunakan mode compose untuk setiap posting yang mahu dibuat. Jika anda memilih 'Edit HTML" agak menggelirukan kerana ianya menggunakan code HTML.

Langkah #4
Gambar: Sila letakkan pakej anda dalam bentuk poster,image JPEG sahaja. Sebarang bentuk yang lain tidak dibenarkan. Ini kerana mahu menjimatkan loading time semasa posting anda dibuka. Untuk size, sila gunakan size "extra large" di dalam option semasa meng-draft posting.

Langkah #5
Labels: ini SANGAT PENTING. di dalam ruangan labeling ini, setiap thephotographerz members hanya dibenarkan meletakkan NEGERI dan DAERAH mana perkhidmatan anda tersedia ada. Contoh boleh lihat diatas.

Langkah #6
Location: Merupakan nilai-tambah untuk setiap post anda. Boleh digunakan dan boleh juga tidak menggunakannya. Terpulang kepada anda.

Langkah #7
Publish Post: Setelah siap semua apa yang anda draft kan, boleh menekan button Publish untuk disiarkan di dalam blog thephotographerz!

Langkah #8
Save As Draft: Jika anda belum menyiapkan posting anda dengan sempurna, maka option ini sesuai digunakan. 

Langkah #9
Preview: Ini dilakukan sebelum anda Publish (langkah #7). Button ini bertujuan untuk memberi gambaran sebenar jika postingan anda dipaparkan di dalam blog.

*Warna merah adalah langkah yang PENTING*



Have nice posting!
thephotographerz admin

0 comments: